'Mehmet Salih ÖZALP' tarafindan gonderilmis yazilar.

20 Kas

Otorite ve Anarşi: Özgürlük (V)

Ahlak Felsefesin de kuramları sınıflandırırken önümüze iki çeşit ahlak sınıfı ortaya çıkar; 1: Öznel, kişiye göre değişen, her yerde uygulanamayan 2: Nesnel, her yerde geçerliliğini koruyan evrensel ahlak. Evrensel ahlakın savunucuları Sokrates, Eflatun, Kant ve benzerleri, bu gruba tanrısal-dini ilkelere dayalı ahlak kuramlarını da dâhil edebiliriz. İyi nedir? İyilik kişiye göre değişir mi? İyilik ekonomiye mi bağlıdır? Yoksa her yerde uygulanabilen tavizsiz ve esnek bir ahlak kuramı var mıdır? Ahlak Felsefesinin temelini sorgulayan, iyiliği ele alan kuramların önemli kuramlarını ve savunucularını sıralayalım

14 Kas

Otorite ve Anarşi: Özgürlük (IV)

Etiğin bir diğer yakın anlamı da ahlaktır. İnsanlar arasında kabul edilen geleneksel-dinsel eylemler ahlak olarak tanımlanır. Etik ile Ahlak iç içe olsa da farklı bir tanıma tabi tutulur. Düşünülerek ortaya konulmuş entelektüel çabanın bir sonucu olarak ortaya konan değerler bütününe Etik denir. Ahlak yaşananların yaşatılması, Etik ise düşünülenlerin yaşatılması şekli ile görülür. Etiğin entelektüel tartışmalarında kimi düşünürler -ilahi kabul ederlerken, kimileri doğanın ruhuna uygun hareket etmek, kimileri ise akıla göre hareket etmek şeklinde tarif eder. Tarihsel uğursuzluk diye ifade edebileceğimiz başka bir ahlaki akım/damar ise pragmatizm(yararcılık)dır Tarihsel sürece baktığımızda Pragmatizm 18. yy. İngiltere’de şekillenen bir Felsefi akımdır. Eğer bu düşüncenin temsilcilerini/kurucularını sorarsanız sizlere W.James, J. Dewey vb. birkaç düşünür gösterebilirim.



2007-2012 Bilgi Agi / Turkiye nin Interaktif Kose Yazari Gazetesi

Designed By Online Groups
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ

bizajans, kent akademisi, sunubank