29 Mar
İslami literatürde en kestirme ifadesiyle iman, (iman konularını) “kalb ile tasdik” “kalb ile tasdikten sonra dil ile ikrar” ya da aktüel ifadeyle ‘katışıksız kesin inanç’, ya da “(dinin) doğru bilgilerinin doğrulanmışlığını[1] bütün kalbiyle tasdik ‘diliyle ikrar’ edilmesi” şeklinde ifade edilebilir. Yani bütün şüphelerin bertaraf edildiği, ruhun, vicdanın, kalbin kısacası anlama, kavrama ve karar veren melekelerin dingin bir şekilde bilgi ve inancın kesin ve mutlak şekilde kabulüdür iman. Bu yönüyle iman bilme(k) ve inanma(k)tan farklılık arz eder.
Gonderen Ahmet AY
4 Yorum
24 Mar
Ülkemiz bu çağda hala kılık kıyafetle uğraşan, dil ve mezhep ayırımcılığının kol gezdiği bir anlayışla yönetilmektedir. Keza farklı din ve mezheplerde olanlara belli bir inanç grubunun –velev ki çoğunluk inancı da olsa- dini anlayışını esas alan müfredatların dışına çıkılamıyor. İşte TÜSİAD bu hazırlığıyla gidişata müdahale etmekle tarihi bir sorumluluğu yerine getirmiştir. Özellikle belirtmem gerekir ki TÜSİAD’ın bu anayasa hazırlığı şimdiye kadar işlemiş olduğu bütün “günahlarına” kefaret olabilir değerdedir.
Gonderen Ahmet AY
TÜSİAD’ın Anayasa Taslağı için yorumlar kapalı