content

yazarportal-com-bilgiagi-net-tasviriefkar-com

30 Nis

Camilerde Mimari Şirk!

ALLAH ismi ile MUHAMMED İsminin Yan Yana Yazılması Üzerine Bir İrdeleme:

"Hristiyanların Hz. İsayı övdükleri gibi beni övmeyin..." (Hadis-i Şerif)

Yüzyıllardır camilerimizde hüsn-ü hat ve tezhip süslemeleri bulunmakta. Cami içlerinde kürsü, minber, mihrap çeyrek/yarım kubbe gibi yerlerde sağlı sollu veya ikili olan her iç mekanda ALLAH ismi ile MUHAMMED ismi yan yana getirilmektedir veya yazılmaktadır.

Her ne kadar ameller niyetlere göre olsa da, dinde, özellikle İslam dininde niyetin şekli de esasastır. Yani çift yönlü veya simetri olan her yerde bu güne kadar bu uygulama devam etmektedir. Gelecekte de devam edecektir. Muhammed Peygamberimiz (sav) her ne kadar Allah (cc) nün en sevdiği kul olsa bile yine de evrenin yaratıcısının adıyla ölümlü olan bir insanın isminin yan yana veya karşı karşıya getirilmesi zahiren bir ŞİRKtir.

Emevilerden bu yana yaklaşık bin yıldır  bu yanlış uygulama her nasıl olmuşsa devam edegelmiştir. Halen de devam etmektedir. Gelecekte de devam etmemesi için bu konuyu (SADECE BU YAZIYLA KALMAMAK ÜZERE) irdelemeye devam edeceğim. Bu arada, kala kala bu konuyu irdelemek sana mı kaldı diyeceklere karşın, "kim bir hata (kötülük) görürse eliyle, olmazsa diliyle düzeltsin..." anlamına gelen hadisi hatırlatmam yeterlidir sanırım.

Buraya kadar fiili durumu kabaca ortaya koyduktan sonra hemen her yazımda var olan çözüm önerilerimize de değinmiş olalım.

Mimari Şirke Karşın Çözümlemeler:

1. ALLAH ile MUHAMMED ismini yan yana getirmemek için, simetri mekanlarda MUHAMMED ile diğer bütün halifelerin isimlerinin bir forma nakşedildiği veya meşk edildiği bir yapı ve bu yapının üst ortasına gelecek şekilde ALLAH isminin yerleştirilmesi ilk çözümlemedir. Burada varolan dikdörtgen tarzlarda MUHAMMED ve diğer dört halifeyi yerleştirmek, ALLAH ismini ise, mutlak surette onlarla aynı seviye veya hizaya getirmemek şarttır.

2. Eğer dairesel bir form varsa, daire çapı boyunca, Muhammed ve diğer dört halifeyi (Hasan ve Hüseyin de ilave edilebilecek şekilde) aynı seviyede tutmak, ALLAH ismini ise, yatay dairesel formda merkez noktaya almaktır. Örneğin çeyrek kubbelere ölümlü insanlar olan MUHAMMED ve diğer dört halife nakşedilirken, ALLAH ismi YARIM kubbeye nakşedilebilir.

3. Kübik formlarda ise, dört cepheye aynı şekilde ölümlü yüce / büyük insanların isimleri nakşedilirken, ALLAH ın ismi ise, mihrab'ın en üst ortasına yerleştirilebilir. Ancak her halükarda bu kompozisyonda, ALLAH ile MUHAMMED ve diğer halifelerin isimleri  aynı yükseklik seviyesinde olmaması şarttır.

Akaid ve kelam boyutuyla bu konuyu ayrıca incelemek ümidi ile...

Not: Bu yazı, https://www.bilgiagi.net, http://www.bilgievreni.com, http://www.gazetecanik.com, http://www.kamudanhaber.com, http://www.siyasalforum.net, http://www.ahmetfidan.com ile, Halkın Sesi, Gazete Canik vb. kağıt bası gazetelerde yayınlanmaktadır. Yazarın izni olmaksızın başka hiçbir yayın organında kaynak veya dipnot göstermeksizin kısmen veya tamamen alınamaz, çoğaltılamaz.

Etiketler : , , , , , , , , , , , , , , ,

Bu Yazıyı Yazdır Bu Yazıyı Yazdır

2 Kere Cevaplanmış to “Camilerde Mimari Şirk!”

  1. 1
    Zübeyde Karaman Says:

    Sayın Ahmet Fidan,
    Önerilerinize bir ayet ile cevap vermek istiyorum. Umulurki ne dediğim çok net anlaşılacaktır.

    BAKARA:285. Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. "Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır" dediler.

  2. 2
    Uğur ÖZALTIN Says:

    AL-İ İMRAN
    144-) Ve ma Muhammedün illâ Rasûl* kad halet min kablihirRusül* efein mate ev kutilenkalebtüm alâ a'kabiküm* ve men yenkalib alâ akıbeyhi felen yadurrAllahe şey'a* ve seyeczillahuş şakiriyn;
    Muhammed ancak bir Rasûl’dür... Ondan önce de Rasûller gelip geçti... Şimdi O, ölse veya öldürülse, ökçeleriniz üzerine (eski halinize mi) döneceksiniz?... Kim iki ökçesi üzerine (geriye) dönerse, Allah’a hiç bir zarar veremez... Allah şükredenleri mükafatlandıracaktır (karşılığı oluşacaktır).
    FETİH
    29-Muhammed Allah Rasulüdür.

    FURKAN

    1-) Tebarekelleziy nezzelel Furkane alâ abdiHİ li yekûne lil alemiyne neziyra;
    Ne yücedir O (Allah) ki, alemler (tüm insanlar) için bir uyarıcı olsun diye kuluna Furkan’ı indirdi.
    MERYEM
    2-) Zikru rahmeti Rabbike abdeHU Zekeriyya;
    (Bu,) senin Rabbinin, kulu (na yani) Zekeriyya’ya rahmetinin zikridir.

    30-) Kale inniy Abdullah* ataniyel Kitabe ve cealeniy Nebîyya;
    (Çocuk, İsa) dedi ki: “Şüphesiz Ben Abdullahım; (bu nedenle) bana Kitab verdi ve beni Nebî kıldı”.

    ALLAH KULU olmak bu anlaşıldığında zihinlerdeki tüm sorunlar kalkacaktır.
    “Hristiyanların Hz. İsayı övdükleri gibi beni övmeyin…” (Hadis-i Şerif)

    bu hadiste anlatılmaya çalışılan benim anlayışımca İNSANLARIN HZ İSA İÇİN SÖYLEDİKLERİ ALLAH IN OĞLU TABİRİNİ SAKIN BENİM İÇİNDE KULLANMAYIN BENİ PUTLAŞTIRMAYIN BENİ TANRILAŞTIRMAYIN MELEKLEŞTİRMEYİN demek istedi sanırım. ALLAHIN KULU VE RASULÜ denilmesi onun için yeterlidir bu anlaşılmalıdır.
    Sizin verdiğiniz hadiste



2007-2012 Bilgi Agi / Turkiye nin Interaktif Kose Yazari Gazetesi

Designed By Online Groups
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ

bizajans, kent akademisi, sunubank