content

25 Ağu

Ailenin Kökeni 5

Bütün açıklamamızın göstermiş olduğu gibi bu kronolojik ardı ardına geliş
içinde kendini gösteren ilerlemenin bağlı bulunduğu özellik, kadınlar giderek
grup halinde evliliğin cinsel özgürlüğünden yoksunlaştırıldıkları halde
erkeklerin bu özgürlüğü yitirmemeleridir. Gerçekte grup halinde evlilik
günümüze kadar varlığını erkekler için fiilen sürdürmüştür. Kadın için bir
suç olan ve ağır yasal ve toplumsal sonuçlar getiren şey, erkek için yüz
ağartıcı bir şey, ya da en kötü durumda zevkle taşınan hafif ahlaki leke
olarak kabul edilir. Ama geleneksel heta’risme çağımızda kapitalist
üretim tarafından değiştirilip, kendini bu üretim biçimine uydurdukça,
git gide daha açık olarak fuhuş haline dönüşür ve gitgide daha ahlak
bozucu bir duruma gelir. Bu durum kadınlardan daha çok asıl erkekler
için ahlak bozucudur. Tek eşlilik, erkek ahlaksızlığının meşrulaştırılmasından
başka bir şey değildir.

Fuhuş, kadınlar içinde yalnızca kendini buna kaptıran mutsuzları alçaltır ve
bunların sayısı genellikle sanıldığından çok daha küçüktür.
(Bizim gibi batılılaşma çabasında olan yoksul ülkelerde ise, fuhuş, kadının
karnını doyurabileceği tek geçim kaynağı olarak ona dayatılır. Kadın
istemediği halde fuhşa yönelir ki, bu bence toplumun özellikle de ekonomik
özgürlüğü olan kadınların büyük ayıbıdır. Kadın bir yerde çalışmak istese
rahat bırakılmaz, taciz edilir, direnirse işten atılır, aile yanına almaz,
barınacak yer, yiyecek yemek bulamayan kadın ahlaksızların eline düşer,
gerçekte kurban olduğu halde, orospu damgası yiyerek aşağılanır.M.Ş. )

Fuhuş, bütün erkek dünyasının niteliğini değerden düşürmekte,
alçaltmaktadır. Böylece özellikle uzun süren on nişanlılık durumundan
dokuzu evlilikte sadakatsizlik için gerçek bir hazırlık okuludur. S.88

Ama eli kulağında bulunan toplumsal devrim vasiyetleri bırakılabilecek
servetlerin üretim araçlarının büyük bölümünü toplumsal mülkiyete dönüştürerek
bütün bu çoluk çocuk kaygılarını en aza indirecektir.
O zaman tek eşlilik asıl ondan sonra tam anlamıyla gerçekleştirecektir.
Gerçekten üretim araçlarının toplumsal mülkiyete dönüşmesiyle birlikte,
ücretli emek de, proleterya da ortadan kalkacaktır. Öyleyse aynı zamanda
belirli bir sayıda kadın için para karşılığı kendini satma zorunluluğu da
ortadan kalkacak demektir. Fuhuş ortadan kalkınca tek eşlilik tehlikeye
düşmek bir yana sonunda bir gerçeklik haline gelir erkekler için bile.

(Tekrarlıyorum,Marx’-Engels’in, Bilimsel bir araştırmayı, gelecekle
ilgili kehanetlerle zedelediklerini düşünüyorum.m.ş )

Bizim anladığımız biçimdeki cinsel aşk, basit cinsel istekten Yunanlıların
Eros’undan adamakıllı ayrıdır. Bir yandan cinsel aşk sevilen kimsenin de
sevmesini gerektirir, bir bakıma cinsel aşkta kadın erkeğe eşittir, oysa
antik Eros’ta kadının düşüncesi hiç sorulmazdı. S.91

(Günümüzde de hala böyle, erkek kadını otomobilini sever gibi seviyor.
E bir otomobilin de sahibini sevip sevmediği önemli değildir kuşkusuz.
Ve kadın, tıpkı otomobil gibi, sahibine sorun çıkarmadığı sürece sevilmeye
devam eder gibi görünse de durum öyle değildir. Her an daha hızlı, daha
fiyakalı, daha yeni bir otomobille değiştirilme riski vardır. Kadınlar,
ekonomik olarak erkeğe bağımlı olduklarından ötürü, terk edilmekten
korkarlar. Buradaki yaman çelişki de, erkeğin, sevgiden değil, daha
ekonomik olduğu için karısını elinde tutmak istemesidir. Erkekler o yüzden
boşanmak istemezler, ama gene ekonomik nedenlerden ötürü, ikinci
ilişkilerini meşrulaştırmak istemezler. Özetle bugünkü durum, yani evde bir
kadın ve dışarıda kadınlar sürüsü erkeğin en çok işine gelen
durumdur. M.Ş.)

* * *
Son söz:
Tek-çok eşliliğin tartışıldığı şu günlerde, düşüncelerim kısaca şu
şekilde:
Tek eşliliğin zorla dayatılmasına karşıyım. Bu çok eşliliği savunduğum
anlamına gelmez. Bu konuda dayatmalara karşıyım ve kadın erkek ilişkilerinin
doğal akışına bırakılması taraftarıyım. İsteyen tek eşli olsun isteyen çok eşli.
Ve evlilik esnekleşsin. Yani evlenmek ve ayrılmak kolaylaşsın. Su akar
yatağını bulur misali, doğal akış içinde dengeler kendiliğinden oluşacaktır.
Çok eşlilik zaten var. Onu meşru saymamak, zaten var olan bir şeyi inkar
etmektir ki, bu da aynı devekuşunun başını kuma gömmesine benzer. Ve bu durum,
yani tek eşliliğin zorla dayatılması ve çok eşliliğin meşru olmaması,
erkeklerin işine gelirken, kadına zarar veriyor.

Aralarında bir sevgi -saygı bağı kalmadığı halde, kadınların ekonomik olarak
erkeğe bağımlı olması, ayrılmaları güçleştiriyor ve kadını erkeğin insafına
mahkum ediyor. Bu durumda erkek, kadına ya olduğundan iyi ya da kötü
davranıyor, evlilikte dürüstlük ortadan kalkıyor. Erkeğin ayrılmama nedeni
ise kadını kendi mülkü gibi görmesi, öyle ki erkek, kadının karar verip
ayrılmak istemesini, kapının önündeki eşeğin ipini koparıp gitmesine benzetiyor
ve bunu egosuna yediremiyor. O zaman devam eden evlilik nedir?
Yalan bir dünya…
O evliliğin hüküm sürdüğü ev, artık şeytanın evidir.
Fazla uzatmaya gerek yok,
Ben,
Tek eşliliğin zorla dayatılmadığı
İsteyenin tek eşli, isteyenin çok eşli yaşama hakkının tanındığı,
Eşlerden herhangi birinin çocukları diğerinin üzerinde baskı aracı olarak kullanmadığı,
Kadınların karnını doyurmak için, bedenlerini satmak zorunda kalmadığı,
Genç kızların evlilik adı altında satılmadığı,
Sahipsiz kadınların hayvan gibi genelevlere tıkılıp üstünden geçilmediği,
Kadınların başka çıkış bulamadıkları için evlenmek zorunda olmadığı,
Hiç kimsenin bir başkasının insafına terk edilmediği,
Evliliğin ekonomik nedenlerle kurulmuş bir şirket kimliğinden sıyrılıp,
Sevgi birlikteliklerine dönüştüğü,
İnsanların çocuk yapmak gerekçesiyle evlenmeyecekleri gibi,
Çocuk yüzünden birbirlerine katlanmak zorunda kalmadığı,
Eşlerden birinin bir diğerini mülk olarak veya sağman inek olarak görmediği,
Seks yapmak için illaki sözleşmelere imza atmanın gerekmediği,
Gelecekte olacaklarla ilgili sözlerin verilmediği ve birlikteliklerin
sözleşmelerle yıpratılmadığı,
Devletin insanların uçkurundan elini çektiği,
Dayatmaların, kuralların ve hesapların değil,
Doğal çekimin ve aşkın, eş seçiminde baş rolü oynadığı,
Evlenmenin ve boşanmanın kolay ve esnek olduğu,
Özgür bir dünya istiyorum.

Etiketler : ,

Bu Yazıyı Yazdır Bu Yazıyı Yazdır

Yorumlar Kapatıldı.



2007-2012 Bilgi Agi / Turkiye nin Interaktif Kose Yazari Gazetesi

Designed By Online Groups
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ

bizajans, kent akademisi, sunubank